מבקשת לשתף אתכם במידע שיכול לתרום ברמה האישית לכול אחת ואחד מאיתנו בענווה רבה ואהבה גדולה. את משחקי המוח הכרתי שלמדתי במכללת אלבאום ואני רואה קשר ישיר בינם לבין התטא-הילינג ומערכת העצבים של כל אחת ואחד מאיתנו.

אנו יודעים כי כל מידע שעושה מסלול כלשהו בגופנו עובר כשדר חשמלי מנקודה לנקודה על הרשת העצבית שלנו המורכבת ממיליוני אקסונים המדברים בינהם בהתאם לתכנית העל שקבע המוח האנושי האינדיבידואלי. בין אם במודע או שאינו מודע המידע יעבור במסלולים קבועים מראש וזאת על מנת לשמור על סדר במערכת המידע העצומה הזו. שתכנית העל היא השרדותית נטו.

כאשר אנו לומדים דבר מה חדש, בעצם אנו יוצרים באופן מודע הקשרים עצביים חדשים שבונים מסלול היוצר את התגובה הרצויה הנלמדת. יש בנו את היכולת הקסומה לצור יש מאין וללמוד משהו חדש לגמרי בכל יום, בכל זמן ובכל גיל, כל זאת כמובן במערכת מתפקדת ומאוזנת. באותה המידה המערכת "זוכרת" טראומות עבר ויוצרת מסלולי "הגנה" שעוזרים לטעמה בהגנה על האורגניזם ומאריכים את חייו.

העבודה שאנחנו עושים בתטא-הילינג ®מתקשרת באופן ישיר לצורה בה אנו מייצרים הקשרים עצביים חדשים. כאשר אנו מחזיקים באמונה כלשהי מערכת העצבים האישית שלנו תגיב בצורה בה אנו מאמינים שנקבל את התוצאה הטובה והנעלה ביותר עבורינו. המערכת על פי רוב תבחר בדרך בה היא מאמינה שהיא מגנה עליך ושומרת עליך למען תאריך חיים. לעיתים הדרך שנבחרת לא מביאה את התוצאות הרצויות במודע ונדמה כאילו אנו מופעלים ואין בכוחנו לשנות את המציאות, ואני אומרת לא כך הדבר!!! יש לנו את היכולת הספונטאנית ללמד את הגוף שלנו ואת מערכת העצבים שלנו השולטת בין היתר באופן אוטומטי על התגובות ההשרדותיות שלנו, לעשות מסלול מנקודה לנקודה בדרך אחרת ~ בהסתכלות שונה ~ ביצירת מציאות התואמת מודע ותת מודע, סיבה ומסובב, פעולה ותוצאה, דרך אמונות חיוביות, אנרגיה של כן ופתיחות במקום פחד, המנעות והגנה.

אם כן מהם משחקי מוח ואיך הם קשורים לתטא-הילינג ®?

משחקי מוח הם תרגילי קואורדינציה מורכבים היוצרים הקשרים עצביים חדשים בין המוח הקדמי והאחורי, ובין האונה הימנית והשמאלית. במהלך פעולות השגרה היומיומיות שלנו בדרך כלל אנו פועלים על פי צד שולט אחד (ימין או שמאל) כמו גם פעולה אחת בזמן אחד המצריכה מיקוד של מערכת לטובת ביצוע הפעולה באופן מושלם. תרגילי המוח כוללים פעולות מורכבות המשלבות את שני הצדדים בעת ובעונה אחת ובעצם כך מייצרות הקשרים עצביים חדשים המקשרים בין הצדדים.

דוגמאות למשחקי מוח;

  1. שבו בנוחות על כסא ולפניכם שולחן. הניחו את שתי כפות הידיים על השולחן בתנוחה של פסנתרן, מרפקים צמודים לגוף גב ישר. כעת התחילו לתופף עם האצבעות בסנכרון בשתי הידיים, זרת – קמיצה – אמה – אצבע – אגודל – אצבע – אמה – קמיצה – זרת וחוזר חלילה בקצב אחיד בשתי הידיים יחד, הלוך וחזור מבלי לדלג או לעצור או לשנות את הקצב… יופי מצליחים? שימו לב שאתם נושמים, באופן רגיל וסדיר לאורך התרגיל כולו. זהו הדגש החשוב ביותר לאורך כל התרגילים שלנו, היות ויש לנו מנגנון אוטומטי המפסיק את הנשימה בעת מאמץ, כך תגלו שהנכם מתאמצים ושוב יש חשיבות רבה לנשימה סדירה ותקינה לאורך התרגילים כולם.אורך התרגיל ישתנה ויתארך בהתאם ליכולותכם האישיות. יש להתחיל עם דקה שלמה, לנשום תוך כדי ובסיום התרגיל ניתן לעמוד ולשחרר את הגוף ואת כפות הידיים בניעור. את אורך התרגיל אתם יכולים להאריך בהדרגה.
  2. הנחיית הבסיס ההתחלתית לתרגיל זה זהה לתרגיל מספר אחד. כאשר אנו מוסיפים בעת התיפוף והנשימה הסדירה, מצמוץ/עפעוף עם הריסים בקצב שונה מקצב התיפוף. שוב בתחילה סביר להניח כי הנשימה תעצר באופן אוטומטי, יש לשים לב לכך ולדאוג להמשיך ולנשום, תוך כדי תיפוף מסונכרן בשתי הידיים, כאשר העיניים ממצמצות בקצב שונה מקצב התיפוף.יכול להיות שבפעמים הראשונות תרגישו חוסר נוחות פיסית, כמו לחץ או מאמץ המופעלים על הגוף למרות שהנכם יושבים על כסא, אלו הן תופעות טבעיות של הגוף בתגובה להפעלת מספר מערכות בקואורדינציה מורכבת מזאת בה אנו רגילים לתפקד, מה שמלמד אותנו שאנו עושים עבודה מדוייקת כאשר עם הזמן תגלו שהנכם מתרגלים בזרימה, בקלות כמאסטרים העושים עבודתם נאמנה תדעו כי המערכת יצרה את המסלולים החדשים.
  3. הנחיית הבסיס ההתחלתית לתרגיל זה זהה לתרגילים מספר אחד ושתיים יחד. כאשר הפעם אנו מוסיפים לתיפוף, לנשימה הסדירה, למצמוץ/עפעוף עם הריסים (בקצב שונה מקצב התיפוף) את הלשון. התפקידה של הלשון יהיה לזוז מצד ימין לצד שמאל של הפה, כאשר הפה פתוח ורואים את קצה הלשון זזה מצד לצד.כן אני מודעת לזה שזה נראה מצחיק ויחד עם זאת תאמינו לי שזה אחד התרגילים המורכבים ביותר שמפעילים המון מערכות ביחד. כאמור חשוב ביותר לשים לב לנשימה תקינה וסדירה במהלך התרגיל כולו. כמו כן דגש על קצב שונה בין האצבעות לעיניים והלשון, לא להגיע למצב בו כל התהליך קורה בקצב אחד. חשוב להרפות ולשחרר את הגוף לאחר התרגול, אתם כבר תרגישו בעצמכם את הצורך. ניתן להתחיל עם דקה כאמור ולהאריך את זמן התרגול בהתאם ליכולות ולשליטה שלכם בתרגול.
  4. תרגיל קפיצות המורכב מארבע סוגים של קפיצות, שתיים יותר מוכרות ושתיים עובדות על קואורדינציה בהצלבה. הקפיצה הראשונה היא קפיצת פסיעה רגילה, עמידה עם הידיים בצידי הגוף, קפיצה תוך כדי פסיעה; רגל ימין קדימה רגל שמאל אחורה, הידיים בהצלבה לרגליים יזוזו בהתאם. וחוזר חלילה רגל שמאל קדימה רגל ימין אחורה והידיים מצטרפות בהצלבה… וכך נמשיך ונקפוץ קפיצת פסיעה תוך כדי תשומת לב לנשימה תקינה וסדירה. הקפיצה השניה היא קפיצת פיסוק רגילה, עמידה עם הידיים בצידי הגוף, קפיצה תוך כדי פיסוק; רגל ימין ימינה רגל שמאל שמאלה, הידיים בהתאם לרגליים בפיסוק יעלו יחד ישרות לגובה הכתפיים משני צידי הגוף, ובסגירה יוחזרו לצידי הגוף. וחוזר חלילה קפיצה מפסקים, קפיצה סוגרים והידיים מצטרפות בהתאם, עולות לגובה כתפיים וחוזרות לצידי הגוף. שוב נשימה. הקפיצה השלישית מורכבת בעצם מתנועת רגליים של קפיצת פסיעה ותנועת ידיים של קפיצת פיסוק; הרגליים ינועו כמוסבר רגל ימין קדימה ורגל שמאל אחורה לחילופין, כאשר הידיים ינועו כמוסבר מצידי הגוף ישרות לגובה הכתפיים ביחד למעלה ולמטה לחילופין בקצב הקפיצה. לנשום, להסדיר את הנשימה תוך כדי הקפיצה. הקפיצה הרביעית אם כן מורכבת גם היא חצי חצי, הרגליים בתנועה של קפיצת פיסוק ותנועת ידיים של קפיצת פסיעה; הרגליים ינועו כמוסבר ימין ימינה ושמאל שמאלה בקפיצה לחילופין, כאשר הידיים ינועו כמוסבר בהצלבה ימין קדימה ושמאל אחורה לחילופין בקצב הקפיצה. וכמובן שנזכור לנשום לאורך התרגיל כולו…גם כאן את אורך התרגיל אתם יכולים לקבוע, יש לעשות סדרה שלמה של כל ארבעת הקפיצות ואתם תחליטו מה יהיה אורכו של התרגיל גם כאן ניתן להתחיל בדקה לכל קפיצה (סה"כ ארבע דקות תרגיל) ולהאריך בהתאם לקושי וליכולת אותה הנכם מחזיקים.

כל התרגילים שפרטתי עוזרים באופן פיסי ממוקד לייצר עוד הקשרים עצביים המעבים את מערכת ההקשרים שלא הייתה שם קודם, ובעצם כך אנו בונים עוד אפשרויות למידע לעבור בצורה חלקה וזורמת בין האונות הימנית והשמאלית ובין המוח הקדמי והאחורי שלנו. התרומה של רשת עצבית מפותחת יותר עוזרת לנו, ללמוד, להבין, להפנים, להטמיע, לזכור ולהוציא לפועל בקלות גדולה יותר ובפשטות. כמו כן אנו מאפשרים לגוף לייצר מסלולים נוספים בהם יכול לעבור מידע, מה שמאפשר למידע הקיים לזרום בדרכים חדשות ומייטיבות בהתאם לעבודה אותה נעשה.

מקווה שתמצאו את התרגילים האלה שימושיים, ניתן לתרגל אותם כמה דקות ביום והם אינם דורשים התארגנות מיוחדת חוץ מתשומת לב לפרטים, לנשימה (!!!) ולהתמדה התרגול. תהנו ושתפו אותנו בחוויות שלכם אם תרצו בעמוד הפתוח בשבילכם, בוודאי אם הנכם מכירים משחקי מוח נוספים נשמח לשמוע עליהם, בתודה מהלב.

החומר נאסף מתוך הידע הלימודי שקיבלתי במכללת אלבאום, כמו גם הספר "חכמה בתנועה" של קרלה הנפורד.

תרגלו בהנאה,

שלכם באהבה מוחלטת ומתמשכת.


שתפו את זה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *